Spor ve Egzersiz Programı Yaparken Dikkat Etmeniz Gereken 10 Etmen

Egzersiz yapmak için bir program hazırlamanız gerek. Programı nasıl hazırlayacağınızı bilmiyorsanız bu içerik sizin için. Gelin birlikte egzersiz programı hazırlarken nelere dikkat etmeniz gerekiyor bakalım!

1. Bir program hazırlamandan önce hedefinizin ne olduğunu belirlemeniz gerek.

Spor yaparken amacınızı belirleyip ona göre bir program hazırlamalısınız. Kilo vermek, kas kütlesini artırmak gibi bir hedef belirleyerek programınızı buna göre oluşturmanız gerekiyor.

2. Bu programı hazırlarken en çok dikkat etmeniz gereken sağlık durumunuz.

Sağlığınız egzersiz yaparken çok önemli. Sağlık durumunuza göre bir program yapmanız şart. Kronik veya ciddi sorunlarınız varsa bunlarla ilgili olarak bir doktora görünmenizde fayda var. ?

3. Programı yaparken en önemli etmenlerden biri egzersiz seçimi.

Egzersizi seçerken hedeflerinizi göz önünde tutmalısınız. Kalori yakmak ve kasınızı artırmak için seçeceğiniz egzersizler farklı farklı olacaktır. Sadece tek bir egzersizle bir program hazırlamak yerine programınızı farklı egzersizle çeşitlendirebilirsiniz. ?️

4. Programın başında hemen en zor hareketleri yapmayı beklemeyin. Bu bir süreç ve yavaş yavaş ilerleyecek.

Programınızı hazırlarken önce kolay egzersizlerden başlayarak zaman içinde daha da zorlaştırmanız gerek. Bir anda en zor hareketlerle başlamak hem sizi zorlayacak hem de motivasyonunuzu düşürüecektir.

5. Program hazırlarken ne zaman ve ne kadar süre boyunca egzersiz yapacağınızı da planlamalısınız.

Program hazırlamanın temeli süreleri ayarlamak. Seçtiğiniz egzersizleri ne zaman yapacağınıza ve her bir egzersizin süresine ayrı ayrı karar vermeniz gerekiyor. Programınızı haftalık hazırlayarak kendinizi daha kolay planlamanız mümkün.

6. Bu program boyunca beslenmenize de dikkat etmeniz gerekiyor.

Sporla beslenme ayrılmaz ikili. Eğer spor yapmaya karar verdiyseniz o zaman beslenmenize de dikkat etmelisiniz. Yaptığınız egzersiz programı gibi beslenme planı da yaparak kendiniz için dengeli bir diyet oluşturabilirsiniz.

7. Aşırı egzersiz yapmak vücudunuzu yorabilir. Vücudunuzu rahatlatmanın yolu dinlenmek.

Programınızı yaparken her güne egzersiz koymamalısınız. Bir günü dinlenme günü olarak belirlemeniz gerek. Bu sayede aşırı antrenman sonucu sakatlanma riskiniz azalır.

8. Egzersiz yaparken yapılan en büyük yanlışlardan biri ısınmamak.

Isınmadan başladığınız egzersiz size faydadan çok zarar verir. Yaptığınız egzersiz programını uygulamaya başlamadan önce mutlaka ısınmanız gerek. Egzersiz programınızı sonlandırdığınızda ise soğumayı unutmayın.

9. Programınızı devam ettirmenin yolu motivasyonunuzu korumak.

Programınızı devam ettirebilmek için kendinize nedenler bulmalısınız. Her gün egzersiz yapmak için neden bulmak zor olabilir ama kendinize motivasyon için bir neden bulmanız şart.

10. Programınız rutin hale gelirse sizi sıkabilir. Bu yüzden programınızı çeşitlendirmelisiniz.

Sürekli sürekli aynı programı yapmak insanı sıkabilir. Bu yüzden monoton haline gelen programınızı değiştirerek daha çekici kılabilirsiniz. Değişik egzersizler denemek ya da farklı sporları programınıza dahil ederek daha uzun süreli spor yapmanız mümkün.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir